Followers

Search This Blog

Thursday 20 May 2010

Peserta ekspedisi Tanah Suci bertolak ke Laos


PARA peserta konvoi berehat di Huaisai yang terletak dalam perjalanan antara Chiang Khong, Thailand dan sempadan Laos semalam.


KUALA LUMPUR - Laos adalah destinasi yang dituju 15 peserta kumpulan konvoi Ekspedisi 1Malaysia Kembara ke Bumi Suci 2010 semalam.

Pengurus Penganjur, Azman Baharuddin berkata, untuk sampai ke sempadan Laos, para peserta konvoi melalui perjalanan sejauh 360 kilometer dari Chiang Khong, Thailand.

Katanya, selepas itu, mereka terpaksa meneruskan perjalanan dengan feri untuk menyeberangi Sungai Mekong kerana tiada jambatan di kawasan tersebut.

"Kami bertolak lebih awal iaitu pada pada pukul 7 pagi untuk memastikan kami tiba di lokasi mengikut jadual yang ditetapkan.

"Perjalanan yang dilalui sememangnya mencabar kerana kumpulan konvoi perlu merentasi jalan rosak serta kawasan berbukit bukau," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Kelmarin kumpulan konvoi tersebut berada di Chiang Khong setelah melalui perjalanan sejauh 176 kilometer dari Chiang Rai.

Jelasnya, perjalanan dari Chiang Rai untuk ke Chiang Khong bermula pada pukul 12 tengah hari kerana peserta perlu berehat panjang bagi memulihkan kembali tenaga untuk perjalanan seterusnya.

No comments:

Post a Comment